Ticari Araç HGS Başvurusu

Ticari Firma Araçları HGS başvurularıyla ilgili duyuru.
Sözleşme Doldurmadan Önce Lütfen Dikkatle Okuyunuz

http://atahgs.atauni.edu.tr/portal/kullanici/ adresine girildikten sonra Üniversitemize ait portala yönlendirileceksiniz.
- HGS sisteminde daha önce kaydınız varsa TC kimlik numarası ve şifrenizi girmeniz istenecektir.
- Hiç kaydınız yoksa yeni kayıt işlemi yapılacaktır.
- Kaydınız var fakat şifrenizi unuttuysanız şifremi unuttum işlemlerini takip ederek sözleşme sayfasına yönlendirileceksiniz.
- Yeni Kayıt butonuna tıklayarak sözleşme sayfasındaki bilgileri doğru olarak doldurduktan sonra ("Başvuranın Konumu"ndan "Ticari Firma" seçeneği seçilecek), alttaki sözleşmeyi onaylıyorum butonunu tıklayarak kayıt işleminiz gerçekleşmiş olacaktır. Açılan kayıt sayfasında çıktı almak için çıktı al butonuyla işleminiz tamamlanmış olacaktır.
- Firmalar ihtiyacı olduğu araçlara HGS etiketi talep edebilirler.
- Etiketler yıllık vizeli olarak, kampüs ve lojman kısımları girişleri için ayrı veya birlikte verilir.
- HGS talep edilen araçların şirket adına kayıtlı olması ve şirketin Üniversite kampüslerinde ticari faaliyette bulunmaları gerekmektedir.
- Şirketlerin kampüslere girişine izin verilebilmesi için ticari faliyetin türü ve hangi sıklıkta kampüse girildiğinin belirtir bir dilekçe (Bilgi İşlem Daire Başkanlığına) verilmesi gerekmektedir.
- Aracın ticari faliyette kullanılan Ticari araç olması (Otomobil, Kamyonet, Pikap türü araçlar, ağır yük araçlarına ve iş makinelerine HGS verilmez) gerekmektedir.
- HGS etiketi yıllık bedelleri kampüs veya lojman için 100 TL, kampüs ve lojman için birlikte alınması halinde 200 TL dir.
- Ücreti yatırılmış olan yanlış ve eksik başvurularda ücret iadesi yapılmaz.
- Ücret, HGS etiketi yapıştırılacağı anda HGS Ücret alma Kiosklarından tahsil edilir. Kiosk`lar para üstü veremediğinden bedelin kağıt para olarak getirilmesi gerekmektedir.

Başvurularda aşağıdaki belgelerin, belirtilen sırada, aslı veya fotokopilerinin verilmesi zorunludur.

1. Yukarıda belirtilen adresten bilgileri girilecek araca ait sözleşmenin sistem üzerinden onaylanmış ve her sayfası imzalı çıktısı (aslı),
2. Sözleşmede başvurusu yapılan araca ait ruhsat fotokopisi (Plaka, araç sahibi, şase numarası, marka, model ve kullanım şekli okunaklı olmalı)
3. Şirket yetki belgesi aslı/fotokopisi,
4. Şirket yetkililerince hazırlanmış, aracın Kampüs, Lojman veya Kampüs+Lojman girişlerinden hangisine, ne amaçla talep edildiğini belirtir dilekçe (E-KARTLAR MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNE).
5. Şirketinizle Üniversitemiz arasında yapılan en son ticari faaliyetlere ait sözleşme veya fatura (en az 3 adet) fotokopisi.
6. Üniversitemizde kiralama yoluyla hizmet veren (Kantin, market, Büfe, Kuaför vs.) işletmeler ayrıca Kiralama Sözleşme fotokopisi,evraklarına ekleyecekler.